دکتر کاملیا فرمند

دندانپزشک عمومی

مراقبت های بعد از جراحی و کشیدن دندان

۱- خونریزی و نشت خون پس از جراحی و کشیدن بمدت چند ساعت طبیعی است از تعویض .گاز با فواصل کوتاهتر از ۱۵ دقیقه خودداری کنید و در صورت ادامه خونریزی با مطب تماس گیرید ـ
۲- از شستشوی دهان در روز جراحی خودداری کنید از فردای همان روز با آب نمک رقیق و یا دهانشویه ای که تجویز می شود دهان خود را غرغره کنید از مسواک زدن در سمت دندان کشیده .شده تا ۲۴ ساعت خودداری کنید.
۳- تورم و درد از عوارض قابل انتظار بعد از جراحی است در صورت ادامه و بیشتر شدن تورم و درد و بدبو شدن دهان با مطب تماس بگیرید.
۴- از رژیم غذایی نرم و مایعات استفاده کنید از خوردن غذاهای سفت و مایعات داغ بپرهیزید.
۵- پس از کشیدن دندان ، گاز استریل را حداقل تا نیم ساعت با فشار ملایم میان دندانها نگهدارید . آب دهان خود را قورت دهید از مک زدن و خالی کردن آب دهان بعلت ایجاد خونریزی خودداری کنید.
۶- یکی از عوارض نامطلوب و پیش بینی نشده ، دو روز یا بیشتر بعد از زمان کشیدن دندان ایجادحفره خشک است که درد شدید ایجاد می کند جهت درمان و کاهش درد به مطب مراجعه کنید.
۷- در جراحیهای بزرگ و انجام بخیه بر روی زخم ، برای جلوگیری از تورم در روز عمل هر نیم ساعت یک کیسه یخ بر روی ناحیه صورت قرار داده و اینکار را تکرار کنید. اینکار را فردای روز عمل با گذاشتن حوله گرم بر روی صورت تکرار کنید.
۸- تا یک هفته از سمت دندان جراحی شده غذا نخورید و تا ۲۴ ساعت مسواک نزنید ۱۰ ـ ۷ روز بعد از جراحی برای کشیدن نخ بخیه مراجعه کنید.
۹- از کشیدن سیگار حداقل تا ۴۸ ساعت بعد از جراحی دندان خودداری کنید.
۱۰- چنانچه دندانپزشک قبل یا بعد از کشیدن دندان برایتان دارو تجویز کرد حتماً آن را مرتب ومنظم مصرف کنید .
۱۱- چنانچه سابقه بیماری یا ناراحتی خاصی دارید حتماً قبل از کشیدن به دندانپزشک خود اطلاع دهید تا تدابیر لازم اندیشیده شود.
۱۲- در کودکان بعلت ماندگاری بی حسی ۴ ـ ۳ ساعت بعد از کشیدن مراقب گاز گرفتگی گونه و لب توسط آنان باشید .

آدرس مطب : 1

نظرات کاربران درباره این مطلب :

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :